Bibliotektjenesten

Skolen har tre studiesteder: Glomfjord, Ørnes og Inndyr

Bibliotekar er i hovedsak til stede på studiested Ørnes hver tirsdag og onsdag og kan ellers kontaktes på metkva@vgs.nfk.no eller på telefon 756 52494.

På biblioteket finner du svaret!

Vi hjelper deg med å finne relevant informasjon til bruk i skolearbeidet, både trykt og på nett. Du kan også låne romaner, noveller, e-bøker, lettleste bøker, engelske og tyske bøker, tegneserier, tidsskrifter + mye mer.

Ønsker du å låne noe utenom betjent tid, må du skrive opp navnet ditt, tittel på boka samt bibliotekkode på ark ved utlåns-PC, Ørnes. Alternativt kan du sende en e-post. Utlåns-pc'en på Ørnes finner du ved døra til bibliotekkontoret. Her kan du selv søke i bibliotekbasen og forlenge utlån.

Om du savner noe - si fra til bibliotekar

Utlån av lærebøker administreres av biblioteket.

Lånetid

Lånetiden for lærebøker er ut skoleåret, øvrige bøker 4 uker.

Erstatning

Du er økonomisk ansvarlig for lån i biblioteket og vil få purringer om lånt bok/materiell ikke er levert inne frist, eventuelt faktura, om du har tapt det du har lånt. Tap kan erstattes med gjenkjøp. Uoppgjorte regninger sendes til inkasso. Ta kontakt med oss før det går så langt!

Mat og drikke

Bruk kantina! :-)